Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
Contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare, au obligatia sa inregistreze contractul de inchiriere la organul fiscal, in termen de 30 de zile de la data incheierii contractului intre parti. O data cu inregistrarea contractului se depune si Declaratia privind venitul estimat/norma de venit.
In cazul in care bunul inchiriat este detinut in comun, contractul se va inregistra de catre fiecare coproprietar la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul.
Documentele se vor prezenta in copie si original. Dupa verificarea realitatii datelor de catre functionarul public de la ghiseu, actele in original se restituie contribuabilului.
Documente necesare pentru inregistrarea contractului de inchiriere:
- contractul de inchiriere (un exemplar in original se va pastra de catre organul fiscal);
- declaratia privind venitul estimat/norma de venit – formular 220 in 2 exemplare pentru fiecare proprietar, coproprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, dupa caz;
- actul de proprietate/detinere legala, copie si original;
- imputernicire insotita de actul de identitate al imputernicitului, dupa caz.